dinsdag 16 juli 2013

Energiepeil

Als opdracht van de psycholoog krijg ik mee... peil je energie elke dag. Op de schaal van 0, niets tot 10, heel veel. Hhm, dat is best lastig! Luisteren naar je gevoel en lichaam. Iets wat ik niet veel deed en daardoor mijn lichaam teniet heb gedaan.

Door mijn werkzaamheden langzaam weer op te bouwen, valt me wel iets op. Het verandert wel al iets. Wanneer ik voorheen helemaal op was na een dag, merk ik dat ik er in de avond niet meer helemaal doorheen zit. Let op, dit is wel met maar een paar uur werk, een wasje ophangen en het eten maken. Hoe is dit straks als ik weer volledig ingezet ben op mijn werk??
Door een college word ik erop geattendeerd dat het niet 'maar een paar uur werk' is, maar 'al een paar uur'! Dan ben ik toch trots als dat zo wordt bekeken. JA, inderdaad... ik zit er al zoveel beter bij dan ruim 3 maanden terug. Een hoopje moeheid was ik toen.

Het is nu de tijd om ook weer sociaal de draad op te pakken... in de avond een bakje koffie drinken bij vrienden of familie, een uitstapje met gezin en andere sportieve bezigheden. Waar ik alleen ging wandelen, wat ik voornamelijk zonder doel toch een beetje gek vind, ga ik nu proberen te skeeleren. Dus op het lint, maximapark, ben ik binnenkort veel te vinden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten